Thursday 1 December 2011

Pemandu Malaysia mcm CILAKA ***sesetengah je****

Grrrrr!!! mmg cilaka la pemandu Malaysia..mmg xde adab!! harap je ade lesen,Tp bodoh bila ats jln raya.. Hah!! tula yg sempat aku komentar terhadap pemandu Malaysia.Kata org Indon xde akhlak, x hormat org la (time perlawanan bola sepak Malaysia vs Indon) .Org malaysia pon sama jela weyh in term of "respecting" la..



Cite die mcm ni..Benda ni berlaku kt batang idung si penulis nie sendiri..hakhakhaktuiii!!! Sewaktu aku nk balik Shah alam dr Segamat.Dah la jln jem lps tol senawang,hari plak hujan..aku ni haaa dah la naek moto je nk blik shah alam.*moto LC beb..wakakka*~almaklumlah xde duit nk beli kete~..Bila jln jem pemandu2 kete yg cilaka ni sesuka hati kepala atok nenek die je guna laluan moto.Konon dpt cilok,cpt perjalanan la..aku ni dah la naek moto mmg ikot laluan moto la.terpakse la follow blakang kete. dr Tangkak aku mmg x tuang minyak sbb aku da bajet tuang minyak kat R&R Seremban.bila nk sampai seremban...minyak aku tinggal ciput jeee..nk x nk terpaksa la bwk laju time2 hujan.Kang moto mati tgh jln ssh.mmber aku pon sama.miyak pon ciput je...



mcm ni la hujan mase naek moto *gambar contoh..real nye x amik sbb npon dlm seat moto*



Dah nk sampai R&R Seremban nie!!!! lg bape km je.2km je kot lau x salah aku..Time follow blakang kete (kt laluan moto) dan2 je kete Persona tu slow..aku ape lg himpit tepi la wey..Takdir agk nye..nk himpit tepi ade plak kon kt tepi tu jatuh. (ala kon slalu kt highway tuuu) .aku pon masuk la rumput..bajet selamat. Malang memang x berbau!! bile nk masuk jln raya balik, moto tergelincir..licin..ujan kan.ape lg..jd superman la kejap.itula first time pengalaman aku jatuh moto.mase da jatuh tu boley plak pemandu2 LAHANAT ni nk masuk lg lorong moto.Aku dah la jatuh.Motor pon barai tu pon x geti nk fikir.Nk jugak guna lorong moto.Lps jatuh aku bngun tgk moto.sempat lagi maki kete2 lalu kt c2..ahahaha..padan muka sape suh lalu..selipar putus,side mirrors moto hancur,spek mata patah,moto terbalik..Paling sedih kek coklat dlm beg tok bg mmber2 tercampak.aaahhhhhh!!!beg pon basah..(T_T).nasib bek la moto ley gerak lg..Last2 aku parking moto kt Nilai.Bwk gak moto dr R&R tu ke umah mmber aku kt Nilai.lau x moto nk parking mane kt highway???pastu mmber aku amik kt Nilai naik kete sbb da x larat nk bwk moto.dgn kaki tangan luka,lutut n bahu da kebas2..kena plak hujan..pergghh!!!






mcm ni la kering nye minyak aku.sbb tu nk cepat!!!!!


So, kpd  korg yg baca ni,cuba korang ditempat aku.apa perasaan korg??? bkn salah korg.tp pemandu LAHANAT tu...Dah la jatuh ade lagi pemandu nk guna laluan moto sebelah korg.So sape cilaka??Sebelum aku akhiri tulis menulis ni...ceeewwaahh..aku nk nasihat la kt korg2..jgn la guna laluan moto sbg alternative lau nk cepat.Hormati penunggang motosikal.Bia lambat asal selamat.lau guna kete,guna laluan kete.jgn nk mengada2 guna laluan moto..Lau jd kt korg mcm ne??hah!! mcm ne nk jwb tuuuuuu...

No comments:

Post a Comment